Skuteczna sprzedaż bezpośrednia

Jak to się dzieje, że część sprzedawców to profesjonaliści, a reszta to amatorzy? Diabeł tkwi w szczegółach. Mianowicie profesjonalny sprzedawca rozumie, że sprzedaje emocje. Produkt, usługa, idee czy wiedza byłyby szmelcem, gdyby zabrakło entuzjazmu u klientów. A zatem to od emocji zależy skuteczna sprzedaż bezpośrednia!

Skuteczna sprzedaż bezpośrednia
Od czego zależy skuteczna sprzedaż bezpośrednia?

Czego wymaga skuteczna sprzedaż bezpośrednia od sprzedawcy?

Sprzedaż bezpośrednia to transfer emocji – aby sprzedać musisz wygenerować je u klienta a potem podtrzymywać i podsycać. Najmocniejszą emocją jest entuzjazm, więc jeśli wygenerujesz go u klienta, to wtedy chętniej kupi. Ponadto klient będzie przekonany, że to on sam dokonał zakupu. Dlaczego? Bo związał się emocjonalnie z ofertą. Oczywiście profesjonalny sprzedawca pamięta, aby wygenerować entuzjazm wtedy, kiedy pozna już potrzeby swojego klienta. Uważaj! Jeśli pominiesz ten etap, pojawią się negatywne emocje i przekonania. Kiedy klient jest zafascynowany ofertą, to prowadzisz go za rękę i pomagasz mu podjąć decyzję. A zatem profesjonalny sprzedawca to świetny motywator, gdyż wyciąga klienta z jego strefy komfortu.

A co jest jeszcze ważne w skutecznej sprzedaży bezpośredniej?

Profesjonalna sprzedaż bezpośrednia wymaga zbudowania relacji i więzi z klientem, a to zadanie ułatwia generowanie emocji i skuteczna komunikacja. Tym samym sprzedawca służy klientowi i pokazuje mu drogę na skróty, a w ten sposób rozumie cele i rolę sprzedaży bezpośredniej. Skuteczna sprzedaż bezpośrednia to też edukacja klienta i doradzanie mu, gdyż profesjonalny sprzedawca odpowiada na potrzeby klienta, pomaga mu rozwiązać problem lub zrealizować jego cel. Sprzedaż bezpośrednia jest możliwa tylko wtedy, gdy dochodzi do porozumienia między sprzedawcą a klientem. Innymi słowy profesjonalny sprzedawca pozwala dokonać zakupu klientowi.

A jak kobiety sprawdzają się w sprzedaży bezpośredniej?

Mówiąc krótko kobiety są stworzone do sprzedaży bezpośredniej! A dlaczego? Gdyż skuteczna sprzedaż bezpośrednia to też sztuka uwodzenia, w której kobiety są mistrzyniami. Doskonale potrafią generować emocje u klienta, są żywo zainteresowane jego osobą i potrzebami, uważnie słuchają i potakują ze zrozumieniem. A te wszystkie gesty niewerbalne ośmielają klienta i sprawiają, że dochodzi do zamknięcia sprzedaży.

Zastanów się teraz, kiedy ostatnio sprzedawałeś swój produkt, usługę, pomysły poprzedzając to wygenerowaniem emocji u klienta. Skupiałeś się tylko na technicznych parametrach oferty czy też kreowałeś przed klientem wizję możliwości związanych z ofertą?

Zapisz wnioski w notesie i podziel się koniecznie swoimi przemyśleniami w komentarzu.


Do napisania!

Bernadeta Selwa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *