Istota sprzedaży bezpośredniej

Sprzedaż bezpośrednia jest to aktywność zawodowa zmieniająca kompetencje, samodyscyplinę i wytrwałość. Profesjonalny sprzedawca skłania klienta do podjęcia działania w taki sposób, aby klient nie zorientował się, że zrobił to sprzedawca. W tym artykule rozwinę te dwie powyższe myśli, a tym samym omówię, jaka jest istota sprzedaży bezpośredniej.

Istota sprzedaży bezpośredniej
Jaka jest istota sprzedaży bezpośredniej?

Jaka jest rola sprzedaży bezpośredniej i profesjonalnych sprzedawców?

A zatem sprzedaż bezpośrednia to prawdziwa sztuka, a wymaga ona poznania zachowań ludzi i swoich własnych. Czyli jest ona efektem zmiany postawy klienta do oferty oraz do samego sprzedawcy. Klienci kupują korzyści i kierują się uzyskaniem odpowiedzi na pytanie: „Co ja z tego będę miał?”. Sprzedawca musi stać się profesjonalistą w swojej pracy, aby odnaleźć potrzeby i poznać dobro klienta. Niestety część sprzedawców przeprowadza proces sprzedaży bezpośredniej w niewłaściwy sposób. A tym samym sprawia, że klienci mają negatywne przekonania na temat sprzedaży bezpośredniej. Wtedy profesjonalny sprzedawca zmienia niechęć w obojętność, a zatem otwiera mu możliwość do zbudowania relacji z klientem.

Jaki jest cel sprzedaży bezpośredniej?

W zależności od etapu, profesjonalny sprzedawca realizuje różne cele sprzedaży bezpośredniej. Dzieje się tak, ponieważ sprzedaż bezpośrednia jest procesem. Zatem celem telefonowania do klientów jest umówienie się na spotkanie sprzedażowe, a jego celem jest zawarcie transakcji i uzyskanie rekomendacji. Następnie po spotkaniu celem jest profesjonalna obsługa posprzedażowa (reklamacje, serwis) oraz uzyskanie informacji zwrotnej.

Czy sprzedawca bezpośredni to tylko przedstawiciel handlowy?

Być może zaskoczę Cię – otóż każdy jest sprzedawcą! Ponadto sprzedajemy od wczesnego dzieciństwa. Kiedy liczyłeś na słodycze od rodziców, to obiecywałeś, że będziesz grzeczny do końca dnia. Innymi słowy realizowałeś wtedy swoją pierwszą sprzedaż bezpośrednią. A teraz będąc przedsiębiorcą równocześnie jesteś sprzedawcą. Sprzedaż bezpośrednia dotyczy każdej branży bez względu na to, czy sprzedajesz usługi, produkty, idee i pomysły, wiedzę czy know how.

Jak się czujesz ze świadomością, że jesteś sprzedawcą? Wykonaj proste ćwiczenie. Weź kartkę lub notes oraz długopis, a następnie dopisz po pięć zwrotów do zdania: „Kiedy myślę, że jestem sprzedawcą, to czuję (…).”.

Jeśli masz ochotę, to podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzu.

A niebawem dowiesz się, jak skutecznie sprzedawać.


Do napisania!

Bernadeta Selwa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *