Spotkanie sprzedażowe to utrzymanie kontaktu z klientem, do czego służy dopasowana do potrzeb prezentacja oferty, wygładzenie obiekcji oraz odpowiednia finalizacja. Jest to bardzo intensywny czas, w którym Twoja troska o klienta decyduje o długofalowej współpracy.
Spotkanie sprzedażowe wymaga odpowiedniego przygotowania, gdyż od tego zależy, jakie emocje przetransferujesz, w jaki sposób będziesz rozmawiał oraz czy rozpoznasz potrzeby klienta. W ten sposób zbudujesz odpowiednie podstawy do rozpoczęcia długofalowej współpracy.
Praca zdalna stała się najbardziej gorącym tematem ostatniego miesiąca. A wszystko za sprawą pandemii SARS-CoV-2, która wymusiła na osobach aktywnych zawodowo reorganizację pracy. Jak odnaleźć się w takiej formie pracy? Jako że częściowo sama pracuję zdalnie od 3 lat, to postanowiłam podzielić się sposobami na łatwiejsze zaaklimatyzowanie się w domowym biurze.
Proces sprzedaży bezpośredniej rozpoczyna się od rozmowy telefonicznej – bez względu czy jest to warm czy cold calling. Aby rozmowa telefoniczna była skuteczna potrzebujesz pozytywnych przekonań oraz schematu zawierającego kindersztubę, pytania otwarte i pozorny wybór. Sprawdźmy wspólnie, w jaki sposób przełożysz to na praktykę.
Zdecydowanie prościej jest uczyć się obserwując pozytywne zachowania sprzedawców. A kiedy sprzedaż bezpośrednia zniechęca lub denerwuje klienta? Przygotowałam 3 przykłady złych praktyk w procesie sprzedaży bezpośredniej, abyś wiedział, czego unikać w swoich działaniach.